Om yoga skolen

Teori uten praksis er unyttig - Praksis uten teori kan være farlig

U.G.B. Yoga Skole

Dr. Serge Raynaud de la Ferriere

Om skolen ,  Fokus  og  Lærere

U.G.B. Yoga skole

Skolen bygger på Serge Raynaud de la Ferriere sin lære og veiledning. Den ble opprettet i Venezuela i 1948. Vi har yoga institutter i flere land, spesielt spansktalende land som Sør og Mellom-Amerika og Spania. I Norge har skolen tilbudt kurs i yoga og meditasjon siden 1983 i Drammen og omegn.

Francesco Suria er lærer og representant for U.G.B. i Norge og har mer en 40 erfaring med yoga undervisning.

Serge Raynaud de la Ferriere tar utgangspunkt i tradisjonell yoga og fokuserer på fysisk og psykisk helse.

I våre skoler presenteres det en syntese av de forskjellige aspekter av yoga. Vi arbeider progressivt fra de helt grunnleggende elementer for fysisk velvære til  mer dypgående yoga-praksis for maksimal kontroll over kropp og sinn.

Skolens formål er å spre de tradisjonelle yoga prinsippene på en klar og enkel måte, slik at så mange som mulig  kan få nytte av de gode resultatene dens praksis tilbyr.

Skolen tilbyr kurs, foredrag og verksted, enten i egne lokaler, eller der hvor det skulle være ønsket. Spesielle kurs og foredrag kan rettes mot barn, ungdom, gravide, eldre og andre grupper med spesielle behov. Egne kurs kan også bli satt opp for offentlige skoler, foreninger og firmaer.

Fokus

yoga er for alle

Undervisning tar i betratning elevenes behov og går gjennom lærestoffet på en lett og progressiv måte. Yoga tradisjonen blir presentert ut fra vår kultur og forståelse og utelater mest mulig alle begreper og teknikker som er oss fjern, uten å miste dens betydning og mening.

Stemningen er uformell og vi arbeider hovedsakelig med yoga teknikkene på en konkret og praktisk måte. Også teorien ( maks 5-10 minutter per yogatime) tar opp temaer som tilhører hverdagen og som har praktisk anvendelse.

Undervisningens-progresjon spenner seg fra nybegynner til mer avansert nivå. Nybegynnersnivået består av fire trinn, mellomkurset av to og videregående av fire. Det første trinnet i nybegynnerskurs bør anses som en god introduksjon til yoga. Kurset gir nok materiale for å kunne jobbe videre uten å måtte fullføre de andre trinnene.

De som er på kurs, uansett nivå, kan møte opp på drop in timer (yogaverksted) 1-2 ganger i uken for å praktisere sammen med instruktøren. Det er ofte behov for å praktisere sammen med andre, og dette er en glimrende anledning til det.

Yoga lærere

Francesco Suria

Ansvarlig for undervisning og representant for UGB i Norge, med mer enn 40 års erfaring i yoga-undervisning. Han er opprinnelig fra Italia og har bodd i Norge siden 1981.

- 1974 : begynte yoga i Roma på "Instituto di Yoga della GFU" (den italienske avdelingen av U.G.B. Yoga Skole).

- 1975 : startet som yoga instruktør i samme skole i Roma.

- 1980 : møtte sin Diksha Guru Juan Victor Mejias i Peru under et pilgrimreise i Søramerika som startet i Bolivia og avsluttet i Venezuela.

-1983 startet opp U.G.B. Yoga Skole i Drammen, Norge, hvor han fortsatt underviser og er kurs-ansvarlig sammen med Maria Garcia.

Development

Magnis modipsae que lib voloratati andigen daepedor quiate ut reporemni aut labor. Laceaque sitiorem ut restibusaes es tumquam core posae volor remped modis volor. Doloreiur qui commolu ptatemp dolupta orem retibusam emnis et consent accullignis lomnus.

Bootstrap

Magnis modipsae lib voloratati andigen daepedor quiate aut labor. Laceaque quiae sitiorem resti est lore tumquam core posae volor uso remped modis volor. Doloreiur qui commolu ptatemp dolupta orem retibusam emnis et consent it accullignis orum lomnus.

Responsive

WordPress

Magnis modipsae que lib voloratati andigen daepeditem quiate ut reporemni aut labor. Laceaque quiae sitiorem rest non restibusaes es tumquam core posae volor remped modis volor. Doloreiur qui commolu ptatemp dolupta oreprerum tibusam emnis et consent accullignis.

Maria Garcia

Yoga instruktør siden 1999, og Yoga lærer siden 2007, Driver U.G.B. Yoga Skole sammen med Francesco. Har fullført Grunnmedisin hos Natura Medica Akademiet med Laud i 2005. Utdannet massør i 2006 og i Ayurvedisk Yoga Massasje i 2010. Begge studiene hos Axelson Body Work school. I 2012 tok hun instruktør utdannelse i Baby massasje. Hun er opprinnelig fra Uruguay, og har bodd i Norge siden barndommen (1980).

Development

Bootstrap